torsdag 10. mai 2007

Å kjøre vatten , å kjøre ved.....

Det er ikke stort å gjøre på gården for tida, vårånna kan ennå ikke starte pga. mye sne. så idag skulle jeg hjelpe onkel Arne å kjøre ved...
Vi hadde fyllt på ett lass bakpå scooteren , også skulle jeg kjøre lasset opp under fjellkanten. Sneen er veldig våt og dermed myk, så det er lett å sette seg fast om man ikke har nok fart opp bakkene. For å komme meg opp måtte jeg kjøre 10m på grus i løpa ,også er det kanskje 50cm kant man må opp. Denne kanten har VELDIG svak helning og det skal egentlig være umulig å sette seg fast der...gjett hvem som klarte det på første forsøk...
Så da var det av med all veden, av med hengeren, dermed flytte all veden som lå i veien for å kunne rygge scooteren, så flytte hengeren som OGSÅ sto i vegen... men kom meg til slutt opp og inn på løypa igjen. Og da var det å henge på hengeren, legge på all veden og håpe at man fikk scooteren til å starte. Det gjorde den heldigvis! resten av turen gikk greit, både opp og ned:)

1 kommentar:

Marie sa...

Gratulerer med blogg!! :)
Har lagt link frå bloggen min.
lykke til vidare med alle utfordringar på garden... ;)